keskiviikko 26. elokuuta 2026

Kukkaneule helmikoristein / Tulip sweater with beads

Tämä neulepaita on tehty Melody Hoffmannin Tulip-ohjetta muokaten. Tein ohjeella muutama vuosi sitten sinisen neuleen, joka on sopivan simppeli ja silti vähän fiini piparkakkureunuksisine helmoineen. Tämän paidan neuloin kahdella eri värillä Drops Fiesta-sukkalankaa, josta vaaleanpunertavaa lankaa pidin yhdessä Novitan Tuuli-mohairsekoitelangan kanssa. Lopuksi ompelin neulaa ja mohairlankaa käyttäen päälle kasan kukan muotoisia muovihelmiä, joita olin ostanut sadan kappaleen pussin askarteluliikkeestä. Koska en tiedä miten helmet reagoivat käytössä, lisäsin se jälkikäteen, jotta ne voi myös poistaa, jos ne vaikka alkavat halkeilla tai hilseillä pesussa. Puikkokokoina 4 mm ja 5 mm.

This sweater is knitted with Tulip pattern that is designed by Melody Hoffmann. I made a pullover with the pattern few years ago, and it's a nice simple staple garment, that has a fun scalloped detail at the hem. This time I knitted a multicolour version with two shades of Drops Fiesta yarn. The pink yarn was held together with Novita Tuuli mohair-blend yarn. In the end I stitched to the front of the sweater a bunch of flower-shaped beads in a daisy chain type of configuration. I sprinkled them on top with yarn and mohair thread, so that they can be taken off, if they get damaged in the wash. Knitting needle sizes used for this sweater were 4 mm and 5 mm.

Farkkuhame on omatekoinen ja asusteet kaupasta.

The denim skirt is DIY and rest is ready-to-wear.